a.readmore { /* CSS properties go here */ }

Επώνυμες μάρκες εώς -80%

Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

Φράουλα, το φρούτο της Άνοιξης

 
Οι Ρωμαίοι τις εκτιμούσαν για τη θεραπευτική τους δράση και τους απέδιδαν αφροδισιακές ιδιότητες. Εκτός από τη φίνα γεύση τους, οι επιστήμονες σήμερα τονίζουν και τα οφέλη τους: περιέχουν άφθονη βιταμίνη C και εξαιρετικές ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών που τις τοποθετούν στις πρώτες θέσεις της μάχης κατά της γήρανσης και των εκφυλιστικών ασθενειών.

Επειδή δεν ωριμάζουν μετά τη συγκομιδή τους, διαλέξτε τις πολύ κόκκινες και αφήστε στην άκρη όσες είναι άσπρες. Επίσης μια χαλασμένη φράουλα, μπορεί να χαλάσει όλες τις άλλες. Επομένως, πριν τις φυλάξτε στο ψυγείο, εξετάστε τις προσεκτικά μία προς μία και πετάξτε όποια δεν είναι καλή. Τέλος, προτιμήστε τις μικρότερες, που είναι πιο νόστιμες και πιο ασφαλείς από ορμόνες.

Η θρεπτική αξία της φράουλας


H φράουλα είναι ένα μικρό κόκκινο φρούτο με κίτρινα σπόρια στην επιφάνεια της και ένα πράσινο φυλλώδες κάλυμμα στην κορυφή. Την βρίσκουμε όλο το χρόνο ωστόσο η κορύφωση της παραγωγής τους είναι από τον Απρίλη μέχρι τον Ιούλιο. Υπάρχουν περισσότερες από 600 ποικιλίες φράουλας, κάθε μια από τις οποίες διαφέρει σε γεύση, μέγεθος και υφή.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η θρεπτική αξία της φράουλας:


Διατροφική Αξία μιας κούπας (240ml) φράουλες:

Ποσότητα Συνιστώμενη Ημερίσια Δόση (%)
Θερμίδες (1 κούπα) 43kcal
Βιταμίνη C 81,65mg 136,1%
Βιταμίνη Κ 20,16mcg 25,2%
Μαγγάνιο 0,42mg 21,0%
Φυτικές Ίνες 3,31γρ 13,2%

Οι φράουλες έχουν πλούσια αντιοξειδωτική δράση, αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ένα φλιτζάνι την ημέρα, που αντιστοιχεί σε 5-8 μεγάλες φράουλες προσδίδει περισσότερη βιταμίνη C από την συνιστώμενη ημερήσια δόση. Επιπροσθέτως, είναι φρούτο πλούσιο σε πεκτίνη, η οποία ως διαλυτή φυτική ίνα που είναι συντελεί στη μείωση της χοληστερίνης.


Η αντιφλεγμονώδης δράση της φράουλας είναι γεγονός καθώς οι φαινόλες που περιέχει μειώνουν τη δράση του ενζύμου COX που προκαλεί την φλεγμονή. Τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα εμποδίζουν τη δράση αυτού του ενζύμου περιορίζοντας έτσι τη φλεγμονή που συναντάμε σε παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η οστεοαρθρίτιδα, το άσθμα και ο καρκίνος.

Οι φράουλες πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο σε πλαστικό σκεύος με τρυπημένο κάλυμμα για να επιτρέπεται η διέλευση του κρύου αέρα. Χρειάζεται να πλένονται καλά πριν καταναλωθούν διότι η τραχιά επιφάνεια τους ευνοεί τη συσσώρευση σκόνης και λιπασμάτων.

Οι φράουλες μπορούν να καταναλωθούν με ποικίλους τρόπους για να τις απολαμβάνετε ως σνακ ή ελαφρύτερο γεύμα. Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές ιδέες για την κατανάλωση της φράουλας:

Μιλκ σέικ φράουλα: 5-6 φράουλες πλυμένες και καθαρισμένες με γάλα 0-1.5% λιπαρά και τριμμένο πάγο.


Γιαούρτι 2% λιπαρά με 4-5 φράουλες κομμένες σε κομματάκια και 2 κουταλιές της σούπας ξηρούς καρπούς θρυμματισμένους ή δημητριακά.


Φρουτοσαλάτα με 4-5 φράουλες, ένα μήλο και ½ μπανάνα.


2 φρυγανιές σικάλεως με μια κουταλιά της σούπας μαρμελάδα φράουλα.


Ζελέ χωρίς ζάχαρη με 4-5 φράουλες κομμένες σε κομματάκια μέσα στο μίγμα.

Συμπερασματικά, οι φράουλες αποτελούν μια πολύ καλή διατροφική επιλογή με λίγες θερμίδες για το απογευματινό σνακ ή ένα πολύ ελαφρύ γεύμα.




3 σχόλια:

  1. Καλημέρα..ένα από τα αγαπημένα μου φρούτα η φραουλα..ενδιαφέρον, θα το βάλω κι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ νόστιμο και θρεπτικό. Το αγαπημένο όλων μας πιστεύω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι ναι..δες αυτό, http://delfinaki-sunset.blogspot.com/2013/04/giveaway_4.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή