a.readmore { /* CSS properties go here */ }

Επώνυμες μάρκες εώς -80%

Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Oι πιο ενδιαφέρουσες πόλεις-φαντάσματα στον κόσμο


Ορισμένες εγκαταλελειμμένες πόλεις-φαντάσματα αποτελούν πλέον τουριστικά αξιοθέατα, ενώ άλλες είναι επικίνδυνες και δεν επιτρέπεται η επίσκεψη σε αυτές. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιες πόλεις μπορεί να εγκαταλείπονται, όπως οικονομικές δυσκολίες, είτε φυσικές και άλλες καταστροφές, πλημμύρες, ανομία ή πόλεμος. Ορισμένες εγκαταλελειμμένες πόλεις-φαντάσματα αποτελούν πλέον τουριστικά αξιοθέατα, ενώ άλλες είναι επικίνδυνες και δεν επιτρέπεται η επίσκεψη σε αυτές.

Οι πόλεις-φαντάσματα «ζωντανεύουν» ένα κομμάτι της ψυχής των ανθρώπων που κάποτε τις κατοικούσαν και έχουν πάντα να πουν… μια ιστορία. Μια ιστορία που ποτέ δεν είναι ευχάριστη, αλλά είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα και αποτελεί το λόγο για τον τα μέρη αυτά εγκαταλείφθηκαν.
Γνωρίστε 10 από τις πιο συναρπαστικές πόλεις-φαντάσματα σε όλο τον κόσμο.

Bodie, Καλιφόρνια, ΗΠΑ


Η πόλη αυτή ιδρύθηκε το 1876 και είναι μια αυθεντική αμερικανική πόλη-φάντασμα. Αρχικά ήταν ένας μικρός οικισμός ορυχείων και το 1880 ο πληθυσμός του έφτασε σχεδόν τους 10.000 κατοίκους. Στο απόγειό της, είχε 65 saloon και ακόμη μια γειτονιά Chinatown. Ωστόσο κάποια στιγμή οι φυσικοί πόροι εξαντλήθηκαν και η πόλη άρχισε να ερημώνει, ενώ μετά από μια πυρκαγιά καταστράφηκε μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής περιοχής στο κέντρο της το 1932 και πλέον η Bodie έμεινε ακατοίκητη.


Η πόλη ορίστηκε ως Εθνικό Ιστορικό Μνημείο το 1961, και το 1962 έγινε ιστορικό πάρκο. Σήμερα, μόνο ένα μικρό μέρος της πόλης σώζεται και πολλοί εσωτερικοί χώροι παραμένουν όπως παλιά, γεμάτοι εμπορεύματα. Ο μακρύς δρόμος που οδηγεί στην πόλη είναι συνήθως κλειστός το χειμώνα λόγω των σφοδρών χιονοπτώσεων, οπότε, αν θέλετε να την επισκεφτείτε, προτιμήστε τους καλοκαιρινούς μήνες.

San Zhi, Tαϊβάν


Πρόκειται για μια πόλη που έχει εγκαταλειφθεί στο βόρειο τμήμα της Ταϊβάν. Στην περιοχή του San Zhi, αυτό το φουτουριστικό χωριό χτίστηκε αρχικά ως θέρετρο διακοπών πολυτελείας για τους πλούσιους. Ωστόσο, μετά από πολλά θανατηφόρα ατυχήματα κατά την κατασκευή τους, οι κατασκευές σταμάτησαν.


Ο συνδυασμός έλλειψης χρημάτων και έλλειψης βούλησης, έκανε το έργο να σταματήσει οριστικά και οι κάπως εξωγήινες κατασκευές παραμένουν σαν ανάμνηση εκείνων που χάθηκαν. Μάλιστα, υπάρχουν φήμες στην περιοχή ότι η πόλη είναι τώρα στοιχειωμένη από τα φαντάσματα εκείνων που έχασαν τη ζωή τους και η κυβέρνηση θέλησε να αποστασιοποιηθεί από τα παράξενα γεγονότα.

Συνοικία Βαρώσια, Αμμόχωστος, Κύπρος


Η συνοικία Βαρώσια βρίσκεται νότια της παλαιάς περιτείχιστης πόλης της Αμμοχώστου και εκτείνεται εκατέρωθεν κατά μήκος της ακτής. Αποτελούσε το μεγαλύτερο τουριστικό θέρετρο της Κύπρου με αλματώδη εμπορική και βιομηχανική ανάπτυξη μέχρι τη δεύτερη τουρκική εισβολή στην Κύπρο, τον Ιούλιο του 1974, απ' όταν και παραμένει στην τουρκοκρατούμενη περιοχή, μη κατοικήσιμη ως πόλη φάντασμα.


Σήμερα δεν επιτρέπεται η είσοδος στην περιοχή σε άλλους εκτός από τους Τούρκους και το προσωπικό του ΟΗΕ, ενώ τα κτήρια εκεί σιγά-σιγά καταρρέουν. Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε την επιστροφή των Βαρωσίων στον ελληνοκυπριακό έλεγχο, αλλά μετά την απόρριψη της πρότασης, το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε.

Gunkanjima, Ιαπωνία


Το νησί Hashima είναι ένα από τα 505 ακατοίκητα νησιά στην επαρχία Nagasaki της Ιαπωνίας, περίπου 15 χιλιόμετρα από το Nagasaki. Είναι επίσης γνωστό ως νησί-θωρηκτό, χάρη στα ψηλά τείχη του προς τη θάλασσα. Ξεκίνησε το 1890, όταν μια εταιρεία με την επωνυμία Mitsubishi αγόρασε το νησί και άρχισε ένα πρόγραμμα για την ανάκτηση του άνθρακα από το βυθό της θάλασσας. Αυτό προσέλκυσε πολλή προσοχή και το 1916 αναγκάστηκαν να χτίσουν διάφορα κτήρια στο νησί για τους εργαζομένους.


Το 1959, ο πληθυσμός του νησιού έφτασε τους 835 κατοίκους ανά εκτάριο για ολόκληρο το νησί και 1391 ανά εκτάριο για την κατοικημένη περιοχή, μία από τις υψηλότερες πυκνότητες πληθυσμού που έχει καταγραφεί ποτέ σε όλο τον κόσμο. Καθώς όπως το πετρέλαιο αντικατέστησε τον άνθρακα στην Ιαπωνία το 1960, τα ορυχεία άνθρακα άρχισαν να κλείνουν. Το 1974 η Mitsubishi ανακοίνωσε και επίσημα το κλείσιμο του ορυχείου στο νησί Hashima και σήμερα το νησί είναι εγκαταλελειμμένο, ενώ οι επισκέψεις σε αυτό απαγορεύονται. Το νησί αποτέλεσε το σκηνικό για την ταινία του 2003 Battle Royale II.

Balestrino, Ιταλία


Το Balestrino είναι μια κοινότητα στην Ιταλία, που αποτελεί περίεργη περίπτωση, καθώς δεν είναι εύκολο να βρει κανείς πολλές πληροφορίες γι’ αυτήν. Κανείς δεν είναι σίγουρος, για το πότε ιδρύθηκε, αν και τα αρχεία τη χρονολογούν πριν από τον ενδέκατο αιώνα. Γύρω στο 1860, περίπου 800-850 άνθρωποι ζούσαν εκεί. Στα τέλη του 19ου αιώνα, η βορειοδυτική ακτή της Ιταλίας χτυπήθηκε από πολλούς σεισμούς και ένας από αυτούς το 1887 κατέστρεψε μερικά χωριά στην περιοχή της Savona και αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία ότι το Balestrino ήταν μέσα σε αυτά, ο πληθυσμός του μειώθηκε ραγδαία.


Το 1953 η πόλη εγκαταλείφθηκε λόγω της γεωλογικής αστάθειας και οι υπόλοιποι κάτοικοι (περίπου 400) μεταφέρθηκαν σε ασφαλέστερο έδαφος στα δυτικά. Το ερειπωμένο μέρος του Balestrino που παρέμεινε ανέγγιχτο και απροσπέλαστο για πενήντα και πλέον χρόνια, τελεί τώρα υπό σχεδιασμό και αναδιαμόρφωση.

Katoli World, Tαϊβάν


Πρόκειται για ένα παλιό θεματικό πάρκο, που χτίστηκε τη δεκαετία του ‘80, αλλά εγκαταλείφθηκε. Αν και πρόκειται για κάτι συνηθισμένο στην Ασία, καθώς πολλά πάρκα αναψυχής εγκαταλείπονται, το συγκεκριμένο αναγκάστηκε να κλείσει, αλλά όχι για τους γνωστούς οικονομικούς λόγους. Το Katoli βρίσκεται σε μια περιοχή λίγο έξω από το Taichung, στην Ταϊβάν.


Άνοιξε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με μέτρια επιτυχία και έκλεισε μετά από ένα μεγάλο σεισμό στις 21 Σεπτεμβρίου 1999. Χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια του σεισμού, αλλά κανείς στο εσωτερικό του πάρκου καθώς την ώρα του σεισμού δε λειτουργούσε. Μεγάλες εκτάσεις του πάρκου καταστράφηκαν και στη συνέχεια αναγκάστηκε να κλείσει.

Centralia, Pennsylvania, ΗΠΑ


Η βιομηχανία άνθρακα ήταν ο κύριος εργοδότης στην κοινότητα μέχρι τη δεκαετία του 1960, όταν οι περισσότερες από τις εταιρείες σταμάτησαν τις δραστηριότητές τους, μετά από μια τεράστια υπόγεια φωτιά στα ορυχεία. Οι προσπάθειες για την κατάσβεση της πυρκαγιάς ήταν ανεπιτυχείς για πολλά χρόνια και υπήρχαν δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία πολλών ατόμων, λόγω της παραγωγής μονοξειδίου του άνθρακα.


Το 1979, οι ντόπιοι έλαβαν επίγνωση της κλίμακας του προβλήματος και το 1984, 42 εκατομμύρια δολάρια δαπανήθηκαν για τη μετεγκατάσταση του πληθυσμού, με ελάχιστους να παραμένουν εκεί, ενώ η πυρκαγιά μαίνεται ακόμα και σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούσε να καίει για τα επόμενα 250 χρόνια.

Yashima, Ιαπωνία


Η πόλη Yashima βρίσκεται σε ένα επιβλητικό οροπέδιο στα βορειοανατολικά του Takamatsu και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στο νησί Shikoku της Ιαπωνίας. Αυτό το οροπέδιο απλώνεται προς τη θάλασσα και αποτελεί το σημείο της διάσημης μάχης που έλαβε χώρα στις 22 του Μαρτίου 1185 κατά τη διάρκεια του πολέμου Genpei. Στην κορυφή του βρίσκεται ο ιερός ναός Yashima που αποτελεί σημαντικό μέρος για προσκύνημα, ακόμη και σήμερα.


Στα μέσα της δεκαετίας του ‘80, οι κάτοικοι του Takamatsu αποφάσισαν ότι το οροπέδιο ήταν ένα εξαιρετικό μέρος για τουρισμό κι έτσι ξεκίνησαν την ανάπτυξή του, κατασκευάζοντας ξενοδοχεία, πάρκα, ακόμη και ένα ενυδρείο. Όμως κατάλαβαν γρήγορα ότι το οροπέδιο δεν ήταν τόσο ελκυστικό, ειδικά με τη θέα στο κοντινό λατομείο. Ο αριθμός των τουριστών άρχισε να μειώνεται ραγδαία και όλα τα ξενοδοχεία και τα καταστήματα αναγκάστηκαν να κλείσουν.

Pripyat, Ουκρανία


Είναι μια πόλη στη βόρεια Ουκρανία, κοντά στα σύνορα με τη Λευκορωσία, η οποία έχει εγκαταλειφθεί. Ο πληθυσμός της πόλης ήταν περίπου 50.000 κάτοικοι και εκεί έμεναν οι περισσότεροι από τους εργαζομένους στον πυρηνικό σταθμό του Τσερνομπίλ. Η καταστροφή του Τσερνομπίλ το 1986 οδήγησε στην εγκατάλειψη της πόλης, λόγω της απειλής της ακτινοβολίας από τον πυρηνικό σταθμό. Στη συνέχεια το Pripyat έγινε μουσείο για μεγάλο χρονικό διάστημα, δείχνοντας ένα κομμάτι της σοβιετικής ζωής. Ωστόσο, κάποια στιγμή στις αρχές του 21ου αιώνα ο τόπος λεηλατήθηκε σε μεγάλο βαθμό.


Η πόλη δε θα είναι ασφαλής για κατοικία για πολλά χρόνια. Πριν το κτίσιμο του εργοστασίου είχαν εκφραστεί πολλές ανησυχίες για την εγγύτητά του στην πόλη του Κιέβου. Ωστόσο, μετά από μακρά συζήτηση αποφάσισαν να χτίσουν μαζί με το Τσερνομπίλ το Pripyat, 100 χιλιόμετρα από το Κίεβο. Μια επιλογή που τελικά αποδείχθηκε σοφή.

Craco, Iταλία


Το Craco βρίσκεται στην περιφέρεια Basilicata και στην επαρχία Matera της Ιταλίας, περίπου 25 χιλιόμετρα από το κόλπο του Τάραντα. Η μεσαιωνική πόλη είναι χαρακτηριστικό δείγμα στην περιοχή, η οποία έχει πολλούς λόφους που επιτρέπουν καλλιέργειες. Το Craco χρονολογείται από το 1060, όταν η γη ήταν στην ιδιοκτησία του Αρχιεπισκόπου Arnaldo. Αυτή η μακροχρόνια σχέση με την Εκκλησία είχε μεγάλη επιρροή στους κατοίκους. Το 1891, ο πληθυσμός του Craco ήταν πάνω από 2.000 άτομα.


Μεταξύ 1892 και 1922 πάνω από 1.300 άνθρωποι μετακινήθηκαν από την πόλη στη Βόρεια Αμερική λόγω οικονομικών δυσκολιών. Οι σεισμοί, οι κατολισθήσεις και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος συνέβαλαν σε αυτή τη μαζική μετανάστευση. Το 1963 οι 1.800 κάτοικοι που είχαν απομείνει, μεταφέρθηκαν σε μια κοντινή κοιλάδα που ονομάζεται Craco Peschiera και το αρχικό Craco εγκαταλείφθηκε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου